It's the final countdown! ~ en daarvoor nog... - Reisverslag uit Hartbeespoort, Zuid-Afrika van Yochem Hobbelen - WaarBenJij.nu It's the final countdown! ~ en daarvoor nog... - Reisverslag uit Hartbeespoort, Zuid-Afrika van Yochem Hobbelen - WaarBenJij.nu

It's the final countdown! ~ en daarvoor nog...

Door: Yochem Hobbelen

Blijf op de hoogte en volg Yochem

03 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Hartbeespoort

ZO! Mijn laatste vier weken zijn nu officieel in gegaan. Over 28 dagen zit ik thuis, mensen lastig te vallen en wie wat nog meer. Ik weet zeker dat het eerste nadat ik geland ben is een fatsoenlijke McDonalds ( Als dat kan ) opzoeken en een milkshake halen, een broodje frikandel of vette Nederlandse hap kan er ook graag in!
Maar voordat ik doordraaf met vooruitstrevende gedachtes, ik heb al een hele tijd niks meer getypt dus ik moet denk ik eerst het een en ander vertellen over de afgelopen weken.

Mijn ouders en m'n zusje waren op bezoek geweest voor 10 dagen, dat was weer heel leuk om ze te zien, beetje vreemd ook weer, maar zeker wel heel leuk. We zijn naar allerlei dingen geweest, ik heb ze sowieso mee op safari genomen naar Pilanesberg want ja, dat kan je niet missen als je hier toch bent! Weer heel wat beesten gezien, waaronder een secretarisvogel en een weer veel neushoorns. We zijn daar zelfs 2 dagen geweest...ook nog op een nightdrive geweest. Ook toen behoorlijk veel beesten gezien! Leeuwen op jacht, jakhalzen, nijlpaarden en zelfs een kudde olifanten in het donker. Zij, en ik natuurlijk ook, vonden het super gaaf om die grote beesten eens in het echt te zien. We hadden helaas de pech dat de camera, die m'n moeder voor me had meegenomen...ik weet niet of die van de verzekering kwam of niet, halverwege de ochtend uitviel...dus ja, toen moesten we verder foto's maken met de camera van Yanna. Verder hebben we super veel vogels, veel meer dan je verwacht van een "Afrikaanse Winter", maar zeker wel mooi om te zien!
Verder heb ik ze nog meegenomen naar Lesedi, een dorp waar alle stammen van Afrika gerepresenteerd worden, nou ja, alle...de 5 grootste en bekendste. Het was anders dan toen ik er was, deze keer waren we namelijk 's avonds en je kon wel zien dat het de laatste tour van de dag was. Iedereen was zeer actief, er waren spelers in hutjes die er de vorige keer niet waren en het feest aan het einde was veel te groot om alleen voor de bezoekers te hebben gediend. Nou is dat niet erg, het was wel grappig om te zien. De Cradle of Humankind hebben we ook nog bezocht, ook al was ik daar ook al geweest blijft het een mooi museum, niet alleen het gebouw maar ook de inhoud! Maar vooral het korte boottochtje "Door de tijd", dat blijft leuk! haha! Oh ja, we hebben ook nog ergens olifantjes geknuffelt, prachtige grote, geweldige beesten, heel leip. Zo'n beest is best eng als het je probeert te besnuffelen met die slurf en die slagtanden bijna in je gezicht, neeeeee dan knijp je hem wel even. Maar wel heel gaaf!Tijdens die tour heb ik ook eigenlijk alle jagers van Zuid Afrika gezien, best gaaf. Hyena's zien er lief uit, maar ja, die beesten eten je zo met huid en haar op en daarna ook nog een je botten. En ik moet toegeven dat het bij je hebben van een klein meisje ( Yanna ) lokt die beesten behoorlijk uit! haha, ze wilde haar allemaal op eten.
Als laatste, op de laatste dag en onderweg naar het vliegveld, zijn we nog langs het apartheidsmuseum geweest. Nou was ik daar die week voor hun kwamen daar ook al geweest, en 1 keer is wel genoeg want dan heb je het wel gezien. Niet dat t niet boeiend is, maar toch, tis saai. Dus ik ging in t restaurant een boekje zitten lezen over "Nothing" en niets is blijkbaar best moeilijk...ik krijg er hoofdpijn van! Tip : Haal nooit Koffie bij t apartheidsmuseum, het is vieze bocht. Het smaakt nergens naar en meestal koud ook al bestel je warm. Maar ja, kunnen hun ook niks aan doen.

Op de zelfde dag dat mijn ouders vertrokken, vertrokken ook de 3 jongens van Outdoor, dus nu zit ik hier alleen met Hessel, Dilo en Rob. Oh ja, Rob is trouwens een leraar van Helicon Velp, en een oud docent van Hessel en Dilo. Wel leuk hoe dat soms loopt. hehe.
In ieder geval das niet erg, maar in een keer van 10 naar 4 personen scheelt in heel veel, eigenlijk alles. Maar ja, tis nog maar 4 weken en dan ben ik thuis! en zoals Wilco altijd schreeuwt op Woensdag : WEEKEEEEEEEND!

Waarom weet ik niet, maar het kwam in me op, tis een beetje dezelfde situatie.

Foto's volgen, wanneer is een verrassing!

  • 06 Mei 2014 - 11:27

    Alfons:

    He Yochem!
    Leuk om weer de laatste? update vanuit het zuiden te krijgen op deze manier :-)
    Zo te lezen ben je uitgegroeid tot een volleerde "tour-guide", en als dat niet wil lukken kun je altijd nog Floortje Dessing ofzo opvolgen, en reisverslagen van over de hele wereld gaan schrijven... doe je niet slecht ;-) Ik snap wel dat die Hyena's vooral Yanna moesten hebben: ze ziet er ook uit om op te vreten.
    Alweer de laatste maand.... time flies when your counting elephants! Geniet er nog even van!
    Groetjes Alfons en Natalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yochem

Tijdens mijn stage in Zuid Afrika wil ik graag iedereen thuis op de hoogte houden van de gebeurtenissen om mij heen. Jullie zijn waar ik ben!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 7652

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Buitenlandse stage-ervaring

Landen bezocht: