Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Hartbeesfontein, Zuid-Afrika van Yochem Hobbelen - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Hartbeesfontein, Zuid-Afrika van Yochem Hobbelen - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen

Door: Yochem Hobbelen

Blijf op de hoogte en volg Yochem

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Hartbeesfontein

Dus, al weer een tijdje geleden dat ik een blog heb gepost. Dus tijd voor een nieuwe blog. De afgelopen tijd genoeg beleefd, van in hoekjes gedrukt worden door een martktman die me wat probeerde aan te smeren door te dreigen van een cultuurtripje naar Lesedi. Van alles. Laat ik maar bovenaan het rijtje beginnen.

Zondag ( de 16de Feb ) waren we weer terug naar Chameleon village, een bazaar achtig iets, gegaan. Lekker op een terrasje gezeten en daarvoor bovenop de berg gestaan via de Cableway, enfin, daar gaat dit stukje niet over. Nadat ik geprobeerd had af te dingen voor een mooi klein kistje, wat mislukte,en nadat we met z'n alle nog even naar de Flea market gingen werd ik aan geroepen door een martkman. Alles leuk en aardig, ik loop mee, te beleefd om hem af te wimpelen of door te lopen. Sta ik in zijn hutje? Huisje? Kraam? Krot. Drukt hij het een na het andere prullaria in mijn handen. Ik weiger alles netjes en leg het terug, niet object in m'n handen. Ondertussen kwamen er steeds meer mensen in dat krotje. Staat er plots een gigantische neger achter me en die verkoper zegt gewoon nuchter "You're paying a 1000 RAND." Dus ik schiet totaal in de stres van, wat? Nou ja, uiteindelijk onder hem uit gekomen door te zeggen dat ik geen geld opzak heb omdat we dat allemaal bij elkaar gepoold hadden en vragen om wat te kunnen kopen. Dus hij en zijn "collega's" brengen mij naar buiten waar de rest nog stond en ik loop naar ze toe en we zijn snel weggegaan haha...tja...marktman...

Een aantal mensen zullen ergens binnen vorige week Dinsdag ( de 18de Feb. ) en eind 2040 een ansichtkaartje van mij ontvangen vanuit Zuid Afrika. Leek mij wel een leuk dingetje om te doen. Ging nog makkelijk ook, kwam binnen dropte de kaarten en kon weg, niet dat dat zo bijzonder is maar toch. Alles gaat hier anders dus ik dacht brieven sturen ook.

Donderdag ( de 20ste Feb. ) zijn we naar Lesedi gegaan, een cultural village met figuranten enzo. Super gaaf, super leuk en leerzaam ook nog eens. We kwamen aan en werder ontvangen door een grote groep Zulu's etc etc met zang en trommels en samba's ( geen idee ) enzo, wel gaaf. Kaartje gekocht, verder naar binnen gegaan totdat we werder geroepen door een Zulu krijger. Bioscoop in gegaan en een educatieve documantaire gekeken van 20 minuten over het ontstaan van de mens, de afrikaanse stammen de Boeren Oorlogen. Super gaaf en mooi. Zeer bijzonder. Toen werden we rond geleden door een echte Rastfari ( Die Zulu krijger ) door 6 thema dorpjes van de grootste stammen van Zuid Afrika. Zo heb ik ook ergens wat wormen gegeten enzo...best apart...ze smaakte naar hoe je zou kunnen beschrijven hoe een bieb ruikt. Heel vreemd. Maar wel gaaf.

En dan morgen, maandag ( de 24ste Feb. ) Quadbiken in een reservaat, lijkt me gaaf. Maar wel verdiend.

Geen foto's dezen keer. Helaas, dat doe ik wel weer eens op een terrasje, ik moet op de MB's letten haha.



  • 24 Februari 2014 - 12:42

    Alfons:

    Tsja, al met al een "leerzame" maand lijkt me zo :-)
    Op zich is €66,- niet veel voor een complete rondleiding in een marktstalletje, inclusief locals die het een beetje spannend maken... leermomentje..
    Geniet van je tijd daar!! Maar zo te lezen doe je dat aardig!!
    Groetjes, Alfons en Natalie

  • 24 Februari 2014 - 15:49

    Yochem Max Hobbelen:

    Haha, leermomentje zeker...ga nooit mee met een marktman. Nou lokte ik het ook wel uit door erbij te lopen als een tourist...

  • 27 Februari 2014 - 19:42

    Hans, Saskia, Marije En Hanne:

    Hoi Yochem,

    Weer mooie avonturen ! Kaartje hebben we al ontvangen. Super leuk. Bedankt. Volgende keer een Hippo op die markkraamman sturen.

    Groetjes uit het hoge Noorden.
    Hans Saskia, Marije en Hanne

  • 01 Maart 2014 - 17:00

    Yochem Max Hobbelen:

    Top! Zal ik doen haha, als ik een tamme vind. Hopelijk hebben Walter en Agnes de kaart ook ontvangen...aangezien ik ook die, naar Nederland gestuurd heb haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yochem

Tijdens mijn stage in Zuid Afrika wil ik graag iedereen thuis op de hoogte houden van de gebeurtenissen om mij heen. Jullie zijn waar ik ben!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 7668

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Buitenlandse stage-ervaring

Landen bezocht: