Weer een week voorbij - Die tyd vlieg baie vinnig - Reisverslag uit Hartbeespoort, Zuid-Afrika van Yochem Hobbelen - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Die tyd vlieg baie vinnig - Reisverslag uit Hartbeespoort, Zuid-Afrika van Yochem Hobbelen - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij - Die tyd vlieg baie vinnig

Door: Yochem Hobbelen

Blijf op de hoogte en volg Yochem

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hartbeespoort

Dus...weer een week voorbij, een collega is naar huis gegaan vanwege persoonlijke redenen. Heel jammer maar nodig. Ondertussen is deze week weer vol gebeurtenissen geweest, aangezien het zijn laatste weekje was natuurlijk.

Maandag quadbiking trail gedaan, 2,5 uur rond crossen door een natuurreservaat is echt gigantisch lache, de man die het verzorgde geeft ook anti-poaching training. Das nog wel iets wat ik wil volgen, als ik de kans krijg haha. Je leert dan onder andere camouflage en het ontmantelen van traps, tracking en wapentraining. Dus dat lijkt mij wel gaaf.

Dinsdag een korte dag in Pilanesberg geweest, van 4 uur tot 12 uur 's ochtends. Niet veel gezien helaas...maaaar! Wel een moeder neushoorn met jong dat vlak voor de auto langs overstak, wel gaaf. Verder was het een dag met VEEL bavianen...iemand heeft bananen gestrooid denk ik... Oh ja, we hebben daar ook nog een luipaard gezien, het schoot door de berm en klom snel over de berm de bosjes in, had ik niet gezegd dat t een luipaard schildpad was? Haha. Verder was het park toe aan een onderhoudsbeurt vanwege de zware regenval en stormen van de afgelopen tijd in dat gebied...er liepen hele geulen langs de weg waar in vast kon komen te zitten als je niet uitkeek. Nu ik het daarzo over heb...de weg erheen was ook bijna een hele lange rit door een rivier, het water kwam tot bijna boven de banden op sommige stukken echt super gaaf, en dan met z'n vieren in een Polo!

De rest van de week was weer lekker aan de bak. Plantjes verplant en geplant, de cactustuin afgemaakt met mooie Aloe Vera's. Leuk dingetje geworden moet ik toegeven. Beetje bescheiden blijven.

Maar het is nu al weer zaterdag...en ook vandaag was weer een te gekke dag. "s ochtends nog even wat snoeispul opgeruimd met een collega, ik vond het wel leuk...sleep werk enzo... Maar dat was niet het hoogte punt van vandaag! We zijn vandaag bij een "Lecture" geweest van Mevrouw Margareth Roberts. Een zeer bekende Botaniste die voor de "all-natural way of life" gaat. Dus geen suikers maar Stevia-kruid etc etc, maar de lezing was geweldig. Van alles en nog wat over "Health-food". Boeiend. En we hebben een stap in de richting gezet naar een samenwerking met haar. Zo ga ik misschien eens per week bij haar werken ten behoeve van relatiebeheer, en ook gewoon omdat het gaaf is. De planten kennis die ze heeft is echt gigantisch en ik zou graag het een en ander er van willen nemen.
Na de lezing gingen mijn collega's en een van mijn begeleiders naar Johannesburg om die ene collega naar het vliegveld te brengen nadat ze naar het Apartheidsmuseum waren geweest. Ondertussen zijn wij naar de Brits-shopping mall gegaan. En lekker gewinkeld! Nee, geen kleding, maar willekeurige dingen. Ze heb ik een nieuwe veldfles ( 2L foedraal en schouderband ) en een coolpad voor de laptop gekocht voor nog geen 20 euro! Dat noem ik nog eens prijzen!

Alles bij elkaar, een goeie week. En zoals ze zeggen in het Sud Afrikaans : Die tyd vlieg baie vinnig "De tijd vliegt snel voorbij"

Meer foto's volgen nu! En ik kom er nu net achter dat ik de hele tijd het verkeerde plaatsje als tag heb gebruikt! Ik zit in Hartbeespoort, niet Hartbeesfontein!! Ach ja...

  • 01 Maart 2014 - 21:41

    Peter:

    Weer een mooi verhaal Yochem. We kunnen veel van je leren straks als je weet thuis bent. Maar eerst komen we het allemaal bij je bekijken!

  • 02 Maart 2014 - 08:24

    Yochem Max Hobbelen:

    Ik kom straks thuis als medicijnman van een of andere bosjes stam haha...denk t niet...maar toch haha

  • 02 Maart 2014 - 17:24

    Lotte:

    Zoveel tofheid!! Heel leuk dat je zulke lange verslagen typt:D mail je gauw!

  • 03 Maart 2014 - 18:13

    Berti:

    Hoi Yochem,
    Leuk om al je belevenissen te lezen. En je maakt prachtige foto's! Het lijkt mij echt een mooi land om naar toe te gaan. Dus wie weet....
    Oja, ook nog bedankt voor je kaart. Blijkbaar werkt de post nog best snel en hoef ik niet tot 2040 te wachten (hahaha).
    Nog veel plezier op je stageplek. Ik kijk uit naar het lezen van je nieuwe avonturen!
    Groetjes,
    Berti.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yochem

Tijdens mijn stage in Zuid Afrika wil ik graag iedereen thuis op de hoogte houden van de gebeurtenissen om mij heen. Jullie zijn waar ik ben!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 7667

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Buitenlandse stage-ervaring

Landen bezocht: